Αυτό δεν είναι ένα blog που ψάχνει την επισκεψιμότητα. Είναι ένα προσωπικό σημειωματάριο, ένας τρόπος να ξεφορτώνομαι τους θυμούς μου και να μοιράζομαι τις χαρές μου. Είναι καλύτερο από το να μουρμουρίζω ή να γελάω μόνος μου.
Εδώ όλο και κάποιος ακούει…


Μην ξεχνάτε...

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2008

Σήμερα 13 Ιουνίου 323π.Χ., 1798, 1825

13 ΙΟΥΝΙΟΥ
323 π.Χ. (η ημερομηνία προσαρμόστηκε από ιστορικούς με βάση τους σεληνιακούς μήνες)
Θάνατος Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Από τον Μάϊο είχε προσβληθεί από σφοδρό πυρετό ο οποίος με μικρά διαλείμματα τον έφθειρε συνεχώς. Λίγο πριν πεθάνει ικανοποίησε την επιθυμία του στρατού του να τον δούν για τελευταία φορά κι έτσι όλο το στράτευμα πέρασε μπροστά από το κρεβάτι του. Πέθανε σε ηλικία 32 ετών και 8 μηνών, αφού βασίλευσε 12 χρόνια.

1798
Θάνατος του Ρήγα Φεραίου στο Βελιγράδι.
Μετά από 40 μέρες φοβερών βασανιστηρίων στη σκοτεινή φυλακή του πύργου της Νεμπόϊσα, ο Ρήγας και οι 7 σύντροφοί του στραγγαλίστηκαν στα κελιά τους και τα πτώματά τους πετάχτηκαν στο Δούναβη. Οι σύντροφοί του ήταν οι Χιώτες Ευστράτιος Αργέντης 31 ετών και Αντ. Κορωνιός 27 ετών, τα αδέλφια από την Καστοριά Παναγιώτης και Ιωάννης Εμμανουήλ 22 και 24 ετών, ο Θεοχάρης Τουρούντζιας 22 ετών από τη Σιάτιστα, ο Ιωάννης Καρατζάς 31 ετών από την Κύπρο και ο γιατρός Δημ. Νικολαϊδης 32 ετών από τα Γιάννενα
1825
Μάχη στους Μύλους του Άργους, όπου Υψηλάντης, Κ. Μαυρομιχάλης και Μακρυγιάννης με 480 άντρες, αντιμετωπίζουν νικηφόρα 6.000 άντρες του Ιμπραήμ. Τραυματισμός του Μακρυγιάννη.

2 σχόλια:

ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ είπε...

Για τους 480 έλληνες που αντιμετώπισαν νικηφόρα 6000 Τούρκους θα μου επιτρέψεις φίλε μου να έχω τις αμφιβολίες μου..

ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ είπε...

Για να λυθούν οι αμφιβολίες σου, δες τι γράφει ο Παπαρηγόπουλος.
"οι Αιγύπτιοι ώρμησαν, αλλ' οι ιδικοί μας αντεστάθησαν με τα ξίφη και ηυτύχησαν να αποκρούσουν αυτούς. Ο Ιμβραήμ δεν επέμεινεν. Συνάντησεν τόσον μεγάλην αντίστασιν εις τους Μύλους και επειδή δεν είχε μαζί του βαρύ πυροβολικό, επέστρεψεν εις το εσωτερικόν της Πελοποννήσου"
Αν αμφιβάλεις για τους αριθμούς, ο Παπαρηγόπουλος αναφέρει 350 Έλληνες και φιλέλληνες, η δε δύναμη του Ιμπραήμ ήταν η ίδια με το Μανιάκι (Παπαφλέσσας) ίσως πεντακόσιοι λιγότεροι