Αυτό δεν είναι ένα blog που ψάχνει την επισκεψιμότητα. Είναι ένα προσωπικό σημειωματάριο, ένας τρόπος να ξεφορτώνομαι τους θυμούς μου και να μοιράζομαι τις χαρές μου. Είναι καλύτερο από το να μουρμουρίζω ή να γελάω μόνος μου.
Εδώ όλο και κάποιος ακούει…


Μην ξεχνάτε...

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Τι κατάφερες;

Απορίες ενός ΜΗ οικονομολόγου.

του Γιάννη Γούδα από το www.pressinction.gr

Φίλος συνταξιούχος μου ‘φερε τα εκκαθαριστικά της εφορίας των δύο τελευταίων ετών. «Γράψε κάτι, μπας και βρεθεί κάποιος αναγνώστης να μου εξηγήσει γιατί εγώ δεν βρίσκω λογική σ’ αυτά». Είδα τα εκκαθαριστικά των ηλεκτρονικών δηλώσεων. Το 2010 δήλωσε εισοδήματα για το 2009 μόνο από συντάξεις 23.500€ συν 3.480€ από ενοίκιο που εισέπραξε η γυναίκα του, και το εκκαθαριστικό της εφορίας ήταν χρεωστικό 1574€, εξ αιτίας του ότι το επικουρικό του ταμείο δεν παρακρατεί τον αναλογούντα φόρο κάθε μήνα. Φέτος δήλωσε για το 2010 εισόδημα, πάλι μόνο από συντάξεις, 22.300€ εξ αιτίας των περικοπών που επέβαλε η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, και βέβαια τα 3.480 του ενοικίου. Παρ’ όλο που το Επικουρικό συνεχίζει να μην παρακρατεί φόρο, το εκκαθαριστικό της ηλεκτρονικής υποβολής ήταν χρεωστικό μεν, αλλά μόνο 507€. Μου έκοψαν, λέει, 1200€ από το εισόδημά μου, ποσό που στην ουσία δεν το αφαίρεσαν μόνο από εμένα, το αφαίρεσαν από την αγορά μιας και μείωσαν την αγοραστική μου δύναμη. 1200€ που θα άλλαζαν χέρια δεν ξέρω πόσες φορές και μαζί μ’ αυτά χάθηκε και ο ανάλογος ΦΠΑ, γύρω στα 250€. Βέβαια αυτό το έκαναν και σε εκατομμύρια άλλους οπότε πάρε μολύβι και χαρτί να υπολογίσεις τις απώλειες. Σ’ αυτές πρέπει να προσθέσεις και τη χασούρα των ασφαλιστικών εισφορών των Ταμείων από την περικοπή του 13ου και 14ου μισθού. Αλλά ξαναγυρνώντας στο παράδειγμά μου, εγώ έχασα 1200€, η αγορά έχασε τα ίδια και το ταμείο του κράτους έχασε σχεδόν 1250. Αυτοί δηλαδή έχασαν τα περισσότερα. Και τώρα ακούω ότι θα μειώσουν κι άλλο τις επικουρικές συντάξεις! Και περιμένουν πως έτσι, συνεχίζοντας δηλαδή να μειώνουν εισοδήματα άρα και το χρήμα που κυκλοφορεί στην αγορά, θα οδηγήσουν τη χώρα στην ανάκαμψη. Ή ληγμένα παίρνουν, ή το ‘χουν χάσει τελείως. Μπακάλικο να είχαν θα το ‘χαν κλείσει σε μια βδομάδα. Όσον αφορά τον Γιωργάκη, ας ρίξει και μια ματιά στις έρευνες. Το ότι έχει κατρακυλήσει στο 21% καθόλου δεν με νοιάζει, αλλά εκείνο το 87% που νοιώθει φοβισμένο είναι το χειρότερο απ’ όλα. Μια χώρα με καταρρακωμένο ηθικό, με το σύνολο σχεδόν του λαού της να φοβάται το αύριο. Κι αν η οικονομική κρίση είναι αποτέλεσμα όλων των κυβερνήσεων των 30 τελευταίων χρόνων, αυτός ο φόβος είναι δικό του δημιούργημα. Μπορεί να καμαρώνει γι αυτό και να ελπίζει πως με τον φόβο θα ξανακερδίσει εκλογές. Πέρασαν 37 χρόνια από το «Καραμανλής ή τανκς», πού ξέρεις, ίσως να νομίζει ότι το «Παπανδρέου ή καταστροφή» μπορεί να πιάσει πάλι.
Κάθε απάντηση δεκτή...

4 σχόλια:

desa είπε...

εν μέρει έπιασε στις δημοτικές. κάνω λαθος?

ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ είπε...

όχι desa, δεν κάνεις λάθος, άλλοι όμως έκαναν ΤΟ λάθος.

desa είπε...

tο λάθος να τον ψηφίσουμε?

ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ είπε...

Ναι αυτό, και να υποκύψουν στον εκβιασμό και τον εκφοβισμό.