Αυτό δεν είναι ένα blog που ψάχνει την επισκεψιμότητα. Είναι ένα προσωπικό σημειωματάριο, ένας τρόπος να ξεφορτώνομαι τους θυμούς μου και να μοιράζομαι τις χαρές μου. Είναι καλύτερο από το να μουρμουρίζω ή να γελάω μόνος μου.
Εδώ όλο και κάποιος ακούει…


Μην ξεχνάτε...

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2009

Η απαρχή της Δημοκρατίας

απόσπασμα από την εισαγωγή του ΖΑΝ ΡΙΣΠΕΝ (1849-1926)* στο έργο του "Ελληνική Μυθολογία"

"Το θαυμασιότερο δημοκρατικό Σύνταγμα που ονειρεύτηκε ποτέ ο κόσμος, και που πραγματοποίησε και εφάρμοσε επί δύο σχεδόν αιώνες η αθηναϊκή Δημοκρατία, το εμπνεύστηκε, το διατύπωσε από σημείο σε σημείο και το κωδικοποίησε ως τις ελάχιστες λεπτομέρειες, όχι κανένας νομομαθής, ούτε κανένας πολιτικός, ούτε καν ένας φιλόσοφος, αλλά ένας ποιητής, κι αυτό πριν δυόμισι χιλιάδες χρόνια. Ο Σόλων.
Πριν από εκείνον η Αττική βρισκότανε σε πλήρη αναρχία και η γη κι αυτοί που την δουλεύανε ήταν υποδουλωμένοι. Το πιστοποιεί ο Αριστοτέλης μ’ αυτή την οδυνηρή φράση που λέει πως τότε ο τόπος και οι κάτοικοί του «εδούλευον τοίς πλουσίοις».
Κατά της τυραννίας αυτής, μοιραίου καρπού κάθε αναρχίας, ο ποιητής Σόλων όρθωσε τους νόμους του και ίδρυσε μια πραγματική, καθαρή και τέλεια δημοκρατία.
Ο ίδιος περηφανεύεται γι αυτόν τον άθλο με τους παρακάτω ιαμβικούς στίχους που αργότερα αποστήθιζαν τα παιδιά".
«Όσους πάνω στη γη βογγούσανε για τη σκληρή δουλεία και τρέμανε μπρος στον αφέντη, τους έκανα ανεξάρτητους. Μάρτυράς μου η Θεά Μητέρα, η μαύρη Γη, που της ξερίζωσα τα οροθέσια, αυτή η γη που ήταν πρωτύτερα υπόδουλη, και από ‘δω και πέρα, χάρη σ’ εμένα, είν’ ελεύθερη»
*Ακαδημαϊκός, πρόεδρος της Γαλλικής Ακαδημίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: