Τα παρακάτω έγιναν, κι ας λένε οι μορφωμένοι οτι δεν έγινε τίποτα.
Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης στέλνει προκήρυξη προς “τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς” που μεταξύ άλλων λέει. “.. στερημένοι από όλα τα δίκαιά μας, με μίαν γνώμην ομοφώνως, απεφασίσαμεν μα λάβωμεν τα όπλα και να ορμήσωμεν κατά των τυράννων…Δικαίω τω λόγω η μητέρα μας Ελλάς, εκ της οποίας και σείς εφωτίσθητε, απαιτεί όσον τάχιστα την συνδρομήν σας και διά χρημάτων και διά όπλων…”
14 σχόλια:
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ "Αθλιε"!
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ .
"...Ειδικά ο Παλαιών Πατρών (Π.Π.) Γερμανός στ’ Απομνημονεύματά του γράφει ότι στις 25 του Μάρτη ήταν στην Πάτρα. Στην ίδια πόλη ευλόγησε τους αγωνιστές τον επόμενο μήνα σε μια πλατεία..."
@ανέστη, λες "ήταν στην Πάτρα" και συμφωνώ, αν ήθελες να γράψεις "δεν ήταν" τότε διαφωνώ, αλλά δεν έχει και μεγάλη σημασία. Τις αντιρρήσεις του τις είχε εκφράσει στην "Σύναξη της Βοστίτσας" (επιθυμούσε τη βοήθεια των Ρώσων) αλλά από τη στιγμή που οι άλλοι αποφάσισαν, αυτός συνέδραμε ποικιλοτρόπως
Δεν είναι λάθος, ήταν στην Πάτρα και δεν ήταν στα Καλάβρυτα και την Αγία Λαύρα. Πολύ καλό κείμενο για τον αρνητικό ρόλο της εκκλησίας στην επανάσταση έχει κι εδώ: http://sfrang.blogspot.com/2009/03/blog-post_25.html
@ανέστη, το σκηνικό στην Αγία Λαύρα έγινε στις 21, και η "επίσημη" έναρξη της Επανάστασης έγινε στις 25 στην Πάτρα, παρουσία και του Π.Π. Μη με παραπέμπεις σε αρνητικά κείμενα, τα έχω υπ' όψη, δεν είμαι μονολοθικός, απλά η κάθε αρνητική συμπεριφορά δεν ακυρώνει τις θετικές όπως και η κάθε θετική δεν μπορεί να κρύψει τις αρνητικές
@Μιχάλη και Σκρουτζάκο, πιάστηκα με τον φίλο τον Ανέστη και παρέλειψα να αντευχηθώ.
Χρόνια Πολλά!
@Μιχάλη και Σκρουτζάκο, πιάστηκα με τον φίλο τον Ανέστη και παρέλειψα να αντευχηθώ.
Χρόνια Πολλά!
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπήρξε προσπάθεια να συνδυασθεί η έναρξη της επανάστασης με θρησκευτική γιορτή και με την ΧΟ θρησκεία γενικότερα. Κι επίσης είναι προφανές ότι η ιστορία γράφτηκε με θρησκευτικά και λιγότερα με εθνικά κριτήρια όπως και ότι το πατριαρχείο πολέμησε λυσσασμένα την επανάσταση. Αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση. Πρέπει να δεχθούμε και την άποψη του πατριαρχείου και του Φαναρίου που πίστευαν ότι έπρεπε να διεκδικήσουμε σαν γένος όλη την αυτοκρατορία πολιτικά από την καταρρέουσα Οθωμανική αυτοκρατορία και όχι ένα μικρό κομμάτι γης για την δημιουργία εθνικού ελληνικού κράτους. Εγώ θεωρώ λάθος την άποψη αυτή γιατί δεν αισθάνομαι την Αν. Ρωμαϊκή αυτοκρατορία (Βυζάντιο) ελληνικό.
Από την άλλη δεν μ’ ενοχλεί να γιορτάζω την επανάσταση μια ημερομηνία που ορίσθηκε επί ¨Όθωνος και είναι αποδεκτή. Αν θέλει να τη συνδυάσει ο χριστιανός συμπολίτης με τον ευαγγελισμό, με γεια του με χαρά του. Πιστεύω σημασία έχει να αισθάνεσαι την ανάγκη να γιορτάσεις αυτή τη μέρα γιατί έχεις την αίσθηση ότι έγινε κάτι σημαντικό και μοναδικό στα παγκόσμια χρονικά που σημάδεψε την ιστορία τουλάχιστον της χερσονήσου του Αίμου. Τώρα για τον Π.Π. Γερμανό, το ότι δεν ήταν στην Λαύρα στις 25 Μάρτη, δεν μειώνει την προσφορά του στον αγώνα και την πρόθεσή του ν’ αγωνιστή γι’ αυτήν. Τον συγκεκριμένο μύθο δεν τον διέδωσε αυτός που μαρτύρησε στο βωμό της διχόνοιας και του μίσους που στιγμάτισαν την επανάσταση. Όπως και να το κάνουμε κι απ’ όποια σκοπιά κι αν το δούμε ο Π.Π.Γ. ήταν επαναστάτης, Φιλικός, ¨Έλληνας και μάρτυρας της ιδεολογίας του.
Τελικά ούτε να γιορτάσουμε την επανάσταση του ’21 δεν μπορούμε όλοι μαζί;
Δεν μπορούμε ρε Μιχάλη δυστυχώς, δυστυχέστατα! Το ταίριασμα της Επανάστασης με τον Ευαγγελισμό, ακόμα και τότε πριν τον Όθωνα το βρίσκω ευφυές. Ήταν κι αυτό ένα χαρμόσυνο άγγελμα που ορθώς κατά τη γνώμη μου το εκμεταλεύτηκε ο κλήρος και δεν μιλάω για τον κλήρο που είχε υστερόβουλη σκέψη. Γιατί θα το πω αλλιώς θα σκάσω.
ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΙ ΠΑΠΑΔΕΣ Μ' ΑΡΧΙΔΙΑ και όχι μόνο αρχίδια παπάδες... Άντε και του χρόνου!
Xρόνια Πολλά, αγαπητέ Γιάννη Συμφωνώ μαζί σου Εχω διαβάσει πολύ για το θέμα, από ολες τις πλευρές, ξέρω τα αντίθετα με την κρατούσα αποψη επιχειρήματα Ακόμα και συντηρητικοί ιστορικοί, αναφέρουν αρνητική, ή έστω, παθητική σταση της επίσημης Εκκλησίας, αλλά δεν σημαίνει ότι πραγματικά, όπως το τονίζεις, δεν υπήρξαν και παπάδες με αρχίδια Και στο θέμα της Ιστορίας, δεν είναι βωμολοχία, είναι τίτλος τιμής (όπως και το "Σκατά" του Καμπρον) Πολλοί, λίγοι, οι περισσότεροι ή οι εξαιρέσεις, δεν έχει σημασία Ιδιος σεβασμός πρέπει στην θυσία και ιδια ευγνωμοσύνη στην μνημη Αν πηγε ο ΠΠ, ή αν τον πήγανε, λίγη σημασία έχει Σημειολογικά, υπήρξε η ταύτιση και στρατηγικά ορθά υπήρξε Το ομόθρησκο ήταν γεγονός και η αξία της σημειολογίας στην επιλογή της ημερομηνίας τεράστια.
Θαυμάσια η εγγραφή σου, αγαπητέ φίλε Σπάνια έχω αισθανθεί τόση ικανοποιηση διαβάζοντας σε ιστολόγιο, και αυτό συμπεριλαμβάνει και τους αναγνωστες /σχολιαστές για τα πολύ υψηλού ιστορικού και νοητικού επιπέδου σχόλια. Αντάξια, όλα, της ημέρας
Υπήρχε η θέληση να ξεκινήσει η επανάσταση την 25η Μαρτίου για να συμπέσει με τη γιορτή του χριστιανισμού. Αυτο δηλώνει, ότι ο χριστιανισμός ήταν μια κόλα ένωνε διαφορετικά συμφέροντα, διαφορετικές τάξεις και διαφορετικούς λαούς.
Στο μέρος αυτο η ελληνική επανάσταση διαφέρει τα μάλλα απο την γαλλική ή τη γερμανική αμέσως μετα, δηλαδη απο τις αστικές επαναστάσεις που είχαν πάρει το δρόμο τους τότε.
Οτι και να πει κανείς, η ελληνική επανάσταση ήταν ένα θαύμα που παρόμοιο δεν βρίσκεις στην ανθρώπινη ιστορία.
μακάρι να ματαγίνει!
Την καλησπέρα μου..να ρωτήσω αν την παρακάτω πηγή την έχει παρουσιάσει κανείς;; 11/6/1821 Ταιμς Λονδίνου ημερομηνία τυπωσης και ημερομηνία ανταποκρισης και τόπος Βιέννη 26/5/1821. Κι αυτό του Πουκεβίλ είναι;;;;;
Το παρακάτω είναι εικόνα απ τα αρχεία των Ταιμς του Λονδίνου όπως προανέφερα. Το χει ξαναδιαβάσει κανείς;;
Ο τίτλος ο ακόλουθως απ το άρθρο
Allocution of Germanicus, Ex- Arch of the first Achaia, Archbishop of Patrasso, to the Clergy and the Faithfull of Peloponnesus, pronounced in the Conventof Mount Velino 8th (20th) of March, 1821
το πλήρες σε εικόνα εδώ:
http://www.imageshack.gr/view.php?file=rf3cc1oqwjxhjvt60td0.jpg
Απ την ίδια εφημερίδα υπάρχει το επιπλέον σχόλιο:
London, Monday, June 11, 1821. l he 1'aris papers of WVednesday last inform us that a new loan, to the amount of 2,100,000]., is negotiating by the Government of Spain with somne of the French bankers. The financial measure lately resorted to by the Cortes,..........................
Our readers will notice as an extraordinary docu- Tnent, the Allocutioni, as it is styled, of G ERh A NicUs, Arch- bishop of Patrasso, addressed to the Greek inhabitants of Peloponnesus,for the purpose of exhorting them to take arms against the Tur}s, " to drivc out the slave and the son of the "slave"'-to perish sword in hand, rather than see " the dis- " grace of the sanctuary and of the country,- by longer sub- mnitting to thehinfidel yoke.Thc tone of this patriarchal epistle, It ia true, appears less calculated for the-multiplication of pa- triots than of martyrs. But the cruelties cominitted by the Turlks on the heads of the Greek nation at Constantinople, having indicated full as much the frenzy of fana- ticism as the rage of tyranny, it was perhaps the most judidous course for the warlike prelate to assault the fanatic with his own weapons. If any thing can rouse a people to resistance_and with such a people as the modern Greeks, we fear, it is a question whether any thing can rouse them-it must be the double stimulus of patriotism and de- votion, of an enslaved country and a persecuted faith. We cannot, nevertheless, dissemble our own suspicions, that the cause of their Redeemer sits as loosely on the corrupted nature of the Greeks, as does the glory of their immortal ancestors-a theme by which the Archbishop hesitates to adjure them. Should the war once assume a religious cha- racter, Greece, even in her degeneracv, may yet be capable of good. Since we wrote the above, the journals of Thursday have come to hand; but they are of no general interest whatever. The debates on the finance law proceed in the . Deputies, abd the examinationof witnesses in the Clhamber of Pee2s", without an immediate prospect of either being bro'ugt to s conclusion. g t LONVDONr, MODAY, JUE 11, 1821.
Δημοσίευση σχολίου